FANDOM

Zając Polarny
Zajac polarny.jpg
Wielkość
  • Długość: 50 cm
  • Waga: 5,5 kg
  • Występowanie Północna Ameryka, Nowa Funlandia, Grenlandia.
    Charakterystyka Biała sierść, końcówki uszu czarne zimą, latem umaszczenie szarobrązowe. Małe uszy i nieduży biały ogon.
    Zając Polarny (Lepus Arcticus) - roślinożerny ssak z rodziny zającowatych.

    Zagrożenia ze strony innych zwierzątEdytuj

    Zające przede wszystkim padają ofiarą wilka, chociaż młode muszą bać się również sowy śnieżnej, gronostaja i lisa polarnego.

    Środowisko i warunki życiaEdytuj

    Zając polarny najlepiej czuje się w tund, gdzie wiatr na otwartej przestrzeni sprawia, że warstwa śniegu jest cieńsza i łatwiej dotrzeć do trawy i pędów. Stada mogą liczyć nawet powyżej 200 sztuk. Część osobników wypatruje prześladowców, a pozostałe wygrzebują spod śniegu pożywienie.

    rze

    MłodeEdytuj

    Ciała osesków pokryte są sierścią, a oczy otwarte są od narodzin. Matka przez 3 dni strzeże miotu liczącego od 4 do 8 sztuk. Gdy opuszcza gniazdo, małe leżą bez ruchu, aby nie wzbudzić zainteresowania drapieżników.

    CiekawostkiEdytuj

    • Na arktycznych wyspach zając polarny ma białą sierść przez cały rok, na śniegu widoczne są tylko charakterystyczne, czarne końcówki uszu. Słuchy są krótsze niż u innych zajęcy, ogranicza to utratę ciepła.
    • Przestraszony zając staje na silnych, tylnych łapach i skacze niczym kangur, osiągając prędkość 45-65 km/h, potem biegnie na czterech łapach.

    GaleriaEdytuj

    Zajac polarny 2.jpgAby zobaczyć całą galerię kliknij tutaj.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki