FANDOM

Rybitwa Popielata
Rybitwa popielata.jpg
Wielkość
  • Rozpiętość skrzydeł: 35 cm
  • Występowanie Latem w południowej Antarktydzie, zimą na północnym Atlantyku i w regionach arktycznych.
    Charakterystyka Białe podbrzusze, szaro-biały grzbiet i łeb z czarną czapką, czerwony dziób.
    Rybitwa Popielata (Sterna Paradisaea) - morski ptak wykonujący najdłuższe migracje w świecie zwierząt.

    Wysiadywanie jajEdytuj

    W czasie wysiadywania jaj są bardzo agresywne. Potrafią zaatakować intruza z powietrza, głośno przy tym pokrzykując. Każdy, kto podejdzie zbyt blisko, naraża się na cios ostrym, czerwonym dziobem. Inne ptaki chętnie zakładają gniazda w pobliżu rybitw, aby skorzystać z ich opieki.

    Wielka migracjaEdytuj

    Rybitwy uwielbiają słońce i spędzają najwięcej czasu w świetle dziennym. Aby zapewnić sobie odpowiednią dawkę promieni słonecznych, muszą przemieszczać się w różnch szerokościach geograficznych. Już w sierpniu pożucają północne krańce Ziemi i ruszają na południe. Ptaki zamieszkujące arktyczne regiony Kanady i Grenlandię, spotykają w Europie Zachodniej stada z rosyjskiej Syberii i lecą wzdłuż wybrzeży Afryki do Przylądka Dobrej Nadziei. Niektóre pokonują Atlantyk, aby nad Przylądkiem Horn dołączyć się do ptaków podążających z północnej Kanady. Potem wszystkie przelatują nad morzami otaczającymi Antarktydę, gdzie spędzają drugie lato, korzystając z trwajacego całą dobę dnia.

    GaleriaEdytuj

    Rybitwa popielata 2.jpgAby zobaczyć całą galerię kliknij tutaj.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki