FANDOM

Ryś
Rys.jpg
Wielkość
  • Długość: do 1 m
  • Waga: do 38 kg
  • Występowanie Europa u północna Azja.
    Charakterystyka Sierść jasnoszara przechodząca w rudobrązową, cętkowaną lub pręgowana. Uszy z pędzelkami i bokobrody.
    Ryś, Ryś Euroazjatycki (Lynx Lynx) - drapieżny ssak z rodziny kotowatych.

    WyglądEdytuj

    Ryś widziany od tyłu nie wygląda imponująco. Krótki, masywny ogon zdaje się nie pasować do tak dużego kota. Rekompensuje to wspaniały pysk i uszy zakończone pędzelkami. Równie urocze są bokobrody, które spełniają bardzo ważną funkcję.

    ZachowanieEdytuj

    Ponieważ ogon nie może służyć do porozumiewania się, znaczenie ma każdy ruch bokobrodów. Zwierze poluje na terenach zalesionych. Ukrywając się w poszyciu, czyha na zdobycz, którą mogą być gniazdujące na ziemi ptaki lub ssaki - zaczynając na myszy, kończąc na sarnie.

    PodgatunkiEdytuj

    • Pardel (ryś hiszpański, ryś iberyjski) jest gatunkiem zagrożonym wyginięciem. W 1999 hiszpańskie badania wykazały, że na wolności pozostało najwyżej 400-600 osobników.
    • Liczba przedstawicieli rysia kanadyjskiego ciągle się zmienia. Jest ona zależna od wielkości populacji jego podstawowego pożywienia, zająca wielkouchego, który ma duże, płaskie tylne stopy i wielkie uszy.

    GaleriaEdytuj

    Rys 2.jpgAby zobaczyć całą galerię kliknij tutaj.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki