FANDOM

Rosomak
Rosomak.jpg
Wielkość
  • Waga: samiec 10-18 kg, samica 6-12 kg
  • Występowanie Ameryka Północna, Skandynawia, Wschodnia Europa, Syberia i Azja.
    Charakterystyka Lśniąca, ciemnobrązowa sierść z żółtawymi pasami ciągnącymi się od barków do nasady ogona, czasem z jasną obrożą lub skarpetkami. Długi, puszysty ogon.
    Rosomak (Gulo Gulo) - padlinożerca, ssak z rodziny łasicowatych.

    Opis gatunkuEdytuj

    Wyglądem przypomina niedźwiadka, nic więc dziwnego, że to agresywne stworzenie bywa nazywane skunksem niedźwiedzim, chociaż należy do rodziny łasicowatych. Zwierze znaczy swoje terytorium piżmem lub moczem. Cieszy się złą sławą rozrabiaki i mordercy, chociaż opowieści o atakach na łosie należy włożyć między bajki. Żywi się głównie padliną. Dzięki odwadze cieszy się szacunkiem wśród zwierząt. Nieraz widywano, jak niedźwiedź porzucał zdobycz na widok obnażonych kłów rosomaka. Słynie również z wykradania przynęty z pułapek, zakopywania zapasów pożywienia i demolowania leśnych chat w poszukiwaniu jedzenia. Nic więc dziwnego, że uważany jest za obżartucha.

    Jego futro wykorzystuje się do obszywania kapturów, ponieważ wydychane na nie powietrze nie zamarza na mrozie.

    GaleriaEdytuj

    Rosomak 2.jpgAby zobaczyć całą galerię kliknij tutaj.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki