FANDOM

Niedźwiedź Brunatny
Niedzwiedz brunatny
Wielkość
  • Długość: 2 m
  • Waga: 200-700 kg
  • Występowanie Alaska, zachodnia Kanada, nieliczne osobniki spotykane są w Zachodniej Europie, na Syberii, w Palestynie i Himalajach.
    Charakterystyka Krępe ciało, długie futro, zwykle ciemnobrązowe, czasem w jasnym odcieniu brązu. Długi nos o jasnozłotych nozdrzach.
    Niedźwiedź Brunatny (Ursus Arctos) - duży wszystkożerny ssak z rodziny niedźwiedziowatych.

    NazwaEdytuj

    Swoją nazwę zwierzę zawdzięcza brunatnemu odcieniowi sierści,  nieco dłuższej na grzbiecie i ramionach niż na innych partiach ciała. Zdarza się, że futro jest przyprószone bielą.

    PożywienieEdytuj

    Niełatwo jest przetrwać w tundrze. Niedźwiedź jest w stanie zjeść niemal wszystko, żeby zgromadzić zapas tłuszczu na zimę. Głównie żywi się roślinami bulwiastymi, rybami i padliną, w lecie zaś jagodami, owocami i orzechami.

    Sen zimowy i młodeEdytuj

    Zimę spędza w jaskini lub gawrze. Tam z suchych roślin robi leże, po czym zapada w sen, ale ponieważ temperatura jego ciała nie spada, nie jest to typowy sen zimowy. Tutaj też rodzą się małe: ślepe i nieowłosione. Młode pozostają przy matce pierwsze 3-4 lata.

    CiekawostkiEdytuj

    • Opowieści o spotkaniach z niedźwiedziem są równie liczne, co relacje wędkarzy o wielkiej rybie, która im uciekła. Jego legendarna brutalność sprawiła, że był cennym trofeum dla myśliwych. Niestety polowania sprawiły, że gatunkowi grozi wyginięcie.
    • Niedźwiedź brunatny kodiak (Ursus arctos middendorffi) to podgatunek niedźwiedzia brunatnego, który zawdzięcza swoją nazwę wyspie Kodiak, na której żyje.

    GaleriaEdytuj

    Niedzwiedz brunatny 2

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki