FANDOM

Maskonur Zwyczajny
Maskonur.jpg
Wielkość
  • Rozpiętość skrzydeł: 30 cm
  • Występowanie Grenlandia i Północna Kanada, Zatoka św. Wawrzyńca, Nowa Szkocja, Islandia, Północna Skandynawia, Północna Rosja, Irlandia i północno-zachodniej wybrzeże Francji.
    Charakterystyka Olbrzymi wielobarwny dziób, krępa budowa, głowa biała z czarnym czołem, wierzchem i karkiem. Czarne upierzenie na grzbiecie, białe na brzuchu. Krótkie nogi, pomarańczowe błoniaste stopy.
    Maskonur Zwyczajny, Maskonur (Fratercula Arctica) - mały ptak z rodziny alk.

    PisklętaEdytuj

    W miękkich stokach urwisk na stałym lądzie i wyspach wygrzebuje jamy do metra długości, czasem zajmuje stare królicze nory, w których składa jaja. Pisklęta spędzają pierwsze 7 tygodni życia pod ziemią. Rodzice karmią je małymi rybkami, przynosząc nawet 30 sztuk dziennie w dużych, kolorowych dziobach. Następnie porzucają piskle, które po kilku dniach przemyka się nocą do morza.

    CiekawostkiEdytuj

    • Maskonur stale pływa i nurkuje. Na lądzie porusza się niezgrabnie, dlatego pada ofiarą prześladowców, przed, którymi chowa się pod ziemią.
    • Mieszkancy wyspy Saint Kilda u zachodnich wybrzeży Szkocji polowali na maskonury i gotowali je w całości w płatkach owsianych.
    • Maskonury bardzo zażarcie bronią swego domu co ilustruje filmik umieszczony poniżej.
    Puffin attacks Razorbill, Lundy01:00

    Puffin attacks Razorbill, Lundy

    GaleriaEdytuj

    Maskonur 2.jpgAby zobaczyć całą galerię kliknij tutaj.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki