FANDOM

Dorszyk Polarny
Wielkość Długość: do 38 cm
Występowanie Wokół bieguna do 42°N. Morza opływające północne wybrzeże Rosji, Alaski, Kanady i Grenlandii.
Charakterystyka Wrzecionowate ciało pokryte jest drobnymi łuskami i zwęża się znacznie w kierunku ogona. Od innych dorszy różni się smuklejszą budową, głębiej rozdwojonym ogonem, wydatną dolną szczęką i małym wąsikiem. Brązowawy z czarnymi kropkami na grzbiecie i po bokach, płetwy ciemne, jaśniejsze na krawędzi; jasna pozioma pręga z boku.

Dorszyk Polarny (Boreogadus Saida) - mała ryba występująca w zimnych wodach okołobiegunowych.

Pobrane-0

WystępowanieEdytuj

Występuje na najdalszych obszarach północy spośród wszystkich ryb. Odławia się go w tęperaturze bliskiej zera, kryje się w pęknięciach pokrywy lodowej. Chociaż zwykle trzyma się blisko powierzchni, spotyka się go nawet na głębokości 880 m.

WykorzystywanieEdytuj

Jest pożywieniem ssaków i ptaków morskich oraz innych ryb. Rosjanie uważają go za specjał i czasem wykorzystują go jako przynętę do połowów, jednak nie jest odławiany na dużą skalę. Ostatnio zaczęto wykorzystywać go do produkcji leków homeopatycznych.
Pobrane-0

Dorszyk polarny.

CiekawostkiEdytuj

  • Krążą legendy o jego dobroczynnym wpływie na nasz organizm. Niektórzy wręcz twierdzą, że tran z tej ryby poprawia rozwój mózgu i wzroku, ułatwia uczenie się, zapewnia pozytywny nastrój, uśmierza ból i polepsza wygląd skóry.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki