FANDOM

Bielik Zwyczajny
Bielik zwyczajny
Wielkość
  • Rozpiętość skrzydeł: 2-2,4 m
  • Występowanie Islandia, Grenlandia, północna część Europy i Azji. Okolice wybrzeży, w dolinach dużych rzek i nad jeziorami.
    Charakterystyka Bardzo duży ptak o niezwykłej rozpiętości skrzydeł. Upierzenie brązowe, na głowie nieco jaśniejsze, ogon z białymi akcentami. Nogi pokryte piórami, stopy zakończone żółtymi szponami. Groźny, zakrzywiony żółtawy dziób. Jasnożółte oczy ukryte są pod kapturami. Młode są ciemno upierzone.
    Bielik Zwyczajny, Bielik (Haliaeetus Albicilla) - duży drapieżny ptak z rodziny jastrzębiowatych, często błędnie nazywany orłem.

    Opis gatunkuEdytuj

    Bielik zwyczajny przez lata był prześladowany, dlatego jego liczebność znacznie spadła. Mieszkańcy Wysp Owczych wierzyli, że szpon orła leczą żółtaczkę. Anglosasi upierali się, że jego kości mają niezwykłe właściwości medyczne. Zabijano go jednak przede wszystkim dlatego, że polował na dzikie ptactwo łowne i ryby. Bielik dużo czasu spędza bez ruchu na drzewach. Rzadko zrywa się do lotu, aby skontrolować swoje rozległe królestwo. Para patroluje teren o powierzchni 250 km², zdobywając codziennie około kilograma pożywienia. Ptaki pozostają na swoim terytorium przez cały rok. Wyjątkiem są obszary, które trzeba opuścić ze względu na zbyt surową zimę. Największe zagęszczenie populacji bielików występuje w Norwegii, żyje tam ponad 350 par.

    GaleriaEdytuj

    Bielik zwyczajny 2Aby zobaczyć całą galerię kliknij tutaj.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki