FANDOM

Biegus Płowy
Biegus plowy.jpg
Wielkość
  • Rozpiętość skrzydeł: 45 cm
  • Występowanie Rozmnaża się na północnej Alasce i północno-zachodniej Ameryce Kanadyjskiej. Zimę spędza w Ameryce Południowej.
    Charakterystyka Górna część ciała cętkowana, jasnobrązowa, jaśniejszy brzuch i spód piersi, na spodzie skrzydeł występują białe plamy.
    Biegus Płowy, Kuliczek Płowy (Trynigites Subruficollis) - mały ptak.

    WystępowanieEdytuj

    Na niektórych obszarach biegus płowy wytępuję rzadko, gdyż został zdziesiątkowany przez polowania. Do życia wybiera wyżynne, trawiaste tereny, czasem w pobliżu strumieni. Zakłada gniazda w tundrze, tworząc płytkie wgłębienia w suchym mchu lub trawie.

    GodyEdytuj

    Chociaż samce zwykle są piękniej upierzone od samic, biegus płowy nie wygląda efektownie. Dlatego, aby zainteresować partnerkę, wykorzystuje najbardziej atrakcyjną część ciała: spód skrzydeł. Czeka na ziemi, aż będzie nad nim przelatywała samica. Wtedy unosi skrzydła, błyskając białym upierzeniem. Jeśli partnerce to się spodoba, przysiada obok i czka na dalsze popisy. Bardzo podniecony ptak, pokazuje oba skrzydła równocześnie, aby przyciągnąć stadko samic i wybrać sobie partnerkę.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki