FANDOM

Albatros Wędrowny
Albatros wedrowny.jpg
Wielkość
  • Rozpiętość skrzydeł: do 335 cm
  • Występowanie Oceany półkuli południowej.
    Charakterystyka Białe upierzenie tułowia i głowy, skrzydła białe pod spode i ciemne na wierzchu. Różowy dziób z żółtym końcem. Szare nogi i stopy połączone błoną.
    Albatros Wędrowny (Diomedea Exulans) - ptak z rodziny albatrosów.

    RozmnażanieEdytuj

    W okresie godowym albatrosy gromadzą się na subantarktycznych wyspach, gdzie po głośnych zalotach na wysokich, omiatanych wiatrem urwiskach budują z mchu i traw idealnie okrągłe gniazda.

    PolowanieEdytuj

    Polują na otwartym oceanie. Żywią się głowonogami, potrafią wyciągnąć ofiarę z wody w locie. Niestety, nurkują także za przynętami na długich linkach, których używa się do łowienia tuńczyków. Albatrosy zaczepiają się o haczyk i toną. W ten sposób każdego roku giną tysiące ptaków.

    RekordzistaEdytuj

    Albatrosy obok kondorów są największymi latającymi ptakami na świecie. Przez większość roku ślizgają się samotnie na falach południowych oceanów, przebywając do 450 km dziennie. Oszczędzają siły, rozpościerając cienkie, nisko umieszczone skrzydła. Wznoszą się, wykorzystując prądy powietrzne. Gdy znajdą się w powietrzu, suną godzinami w przestworzach z prędkością 90 km/h, odpoczywają jedynie nocą.

    GaleriaEdytuj

    Albatros wedrowny 2.JPGAby zobaczyć całą galerię kliknij tutaj.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki