FANDOM

Żuraw Biały
Zuraw bialy
Wielkość
  • Rozpiętość skrzydeł: 2 m
  • Wysokość: 1,5 m
  • Występowanie Stada ze wschodniej Syberii spędzają lato w północno-wschodniej Rosji, a zimę we wschodnich Chinach. Stada żyjące na zachodzie i w środkowej Syberii spędzają lato w zachodniej Rosji, a zimę w Indiach.
    Charakterystyka Elegancki, długonogi, biało upierzony ptak, końcówki skrzydeł czarne. Czerwona maska, żółte oczy i długi, szarawy dziób.
    Żuraw Biały, Żuraw Syberyjski, Żuraw Śnieżny (Grus Leucogeranus) - duży ptak z rodziny żurawi.

    Zagrożenia i ochronaEdytuj

    Do dziś przetrwało zaledwie około 3000 żurawi białych, dlatego gatunek jest bardzo zagrożony. Na zachodzie i w środkowej Syberii można spotkać najwyżej 10-20 stad tych ptaków. W wielu krajach podjęto jednak wspólne wysiłki, dzięki ktorym żurawie zaczęły się rozmnażać w niewoli. Aby pomóc ptakom, sztucznie odtworzono letni syberyjski dzień, kiedy słońce świeci przez całą dobę, podkładając jajka innym żurawiom. Natomiast małe uczyły się latania za lotnią po trasach migracyjnych ptaków.

    Ludziom mieszkającym wzdłuż tras przelotów rozdawano filmy na kasetach, prosząc, aby nie krzywdzili ptaków i nie niszczyli ich środowiska. Dodatkowo żurawiom zagraża także olbrzymi projekt hydroenergetyczny na rzece Jangcy, który zmieni poziom wód gruntowych na ich zimowych żerowiskach.

    GaleriaEdytuj

    Zuraw bialy 2Aby zobaczyć całą galerię kliknij tutaj.

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki